راه های کسب درامد از پادکست

راه های کسب درامد از پادکست

کسب درآمد همیشه به عنوان یک دغدغه اصلی مطرح می‌شود که به شیوه‌های مختلفی صورت می‌گیرد. در گذشته کارهای کشاورزی، سفالگری و دامداری برای کسب درآمد معمول بود. پس از آن کارهای اداری و شرکتی به مرکز درآمدزایی تبدیل شد. اما در حال حاضر با روی کار آمدن تکنولوژی، شیوه‌های کسب درآمد تغییر کرده‌اند به عنوان مثال می‌توان کسب درآمد از پادکست را در نظر گرفت.

البته در ابتدا فروشگاه های اینترنتی و یوتوبرها و بلاگرها نیز مسیر را برای این گروه از افراد هموار کرده‌اند اما به طور کل تفاوت‌های بسیاری وجود دارد. کسب درآمد از تولید پادکست نیازمند دانش بالایی است. تولید محتوای صوتی در ظاهر کار ساده‌ای به نظر می‌رسد اما نیاز به دانش بالا، اطلاعات عمومی و فن بیان قوی دارد تا بتواند تاثیر خوبی بر مخاطب داشته باشد. در ادامه شیوه‌های مختلف تولید پادکست و کسب درآمد از طریق پادکست را بررسی خواهیم نمود.

 

تولید پادکست های آموزشی

برای انجام این کار و درآمدزایی از پادکست دو راهکار وجود دارد. اول اینکه خود شما اقدام به تولید پادکست به طور منظم کنید تا به مرور زمان بازدید‌های سایت بالا رود و در نهایت به فروش پادکست‌های آموزشی بپردازید. البته انجام این کار نیاز به هزینه ندارد اما باید زمان زیادی را صرف آن کنید. در راهکار بعدی که در واقع میانبری برای رسیدن شما به درآمد است، باید با سایت‌های آموزشی و ارائه خدمات مشاوره‌ای قراردادی بنویسید و پادکست‌های خود را از طریق این مجموعه به اشتراک بگذارید و در قبال آن درآمد خوبی کسب کنید.

⦁ کسب درآمد از castbox

یکی از راهکار‌های جذاب برای رسیدن به پول و کسب درآمد از طریق پادکست، کسب درآمد از castbox است. همانطور که می‌دانید، این اپلیکیشن سال‌هاست که در این زمینه مشغول به فعالیت است و اولین بار در هنگ کنگ فعالیت آن آغاز شده است. این اپلیکیشن یکی از پردانلودترین‌ها در گوگل پلی است و نزدیک به 15 میلیون بار توسط گوشی‌های اندروید دانلود شده است و جزء پردانلودترین اپلیکیشن‌ها در زمینه پادکست معروف شده است.

 

ایرانی‌ها نیز تا قبل از سال 1398، درآمد خوبی از این اپلیکیشن کسب می‌کردند، اما دو سالی است که به دلیل مسدود شدن آی پی ایران توسط این اپلیکیشن، دسترسی ایرانیان به آن قطع شده است. البته اگر بتوانید با آی پی یک کشور دیگر وارد برنامه شوید، قابلیت استفاده از آن را خواهید داشت. حتماً توجه کنید که آی پی نباید هرگز تغییر کند و همیشه ثابت بماند. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره بهترین سرمایه گذاری با 10 میلیون را بخوانید.

کسب درآمد از طریق انکر

انکر نیز یکی دیگر از پلتفرم‌های ارائه دهنده پادکست است که می‌توانید به صورت رایگان و ساده و سریع در آن ثبت نام کنید. سپس شروع به ارائه پادکست‌های خود در این پلتفرم نمایید. شما می‌توانید پادکست خود را ضبط کنید و در انکر آن را انتشار دهید و یا اینکه در انکر آن را ضبط و ادیت نمایید و سپس بر روی این پلتفرم محتوای صوتی خود را ارائه دهید.

یکی دیگر از مزایایی که در انکر وجود دارد این است که شما با قرار دادن پادکست‌های خود در این پلتفرم می‌توانید کسب درآمد از پادکست داشته باشید بدون اینکه آن‌ها را بفروشید. به این صورت که اگر در یک ماه میزان تبلیغاتی که میان پادکست‌های شما به صورت خودکار از طرف خود انکر قرار می‌گیرد، حدود 100 بار پخش شود، می‌توانید در پایان ماه چیزی حدود 15 دلار دریافت نمایید. تقریبا سیستمی  مشابه با یوتیوب را به  شما ارائه می‌دهد. البته انکر ضمانت می‌دهد که این تبلیغات در میان جمله شما پخش نشود تا صحبت شما نیمه کاره رها شود و مخاطب از موضوع فاصله بگیرد.

 

⦁ کسب درآمد از طریق کتاب های صوتی

یکی از بخش‌های پرطرفدار پادکست‌های ایرانی، کتاب‌های صوتی است. بسیاری از افراد علاقه‌مند به خواندن کتاب هستند اما ترجیح می‌دهند تا پادکست آن را تهیه کنند. مزیت‌های زیادی که کتاب‌های صوتی دارد این است که در هر مکانی افراد قادر خواهند بود تا آن را گوش کنند و دیگر نیازی نیست تا حتماً به کتاب چشم بدوزند. نکته دیگر در ارتباط با کتاب‌های صوتی این است که در بسیاری از موارد، پادکست بسیاری از کتاب‌ها هنوز تولید نشده است و اگر صدا و لحن دلنشینی داشته باشید، به راحتی می‌توانید در این زمینه موفق شوید و به درآمد پادکست فکر کنید.

 

⦁ به دنبال اسپانسر باشید

اگر لحن مناسب و صدای خوبی برای تولید پادکست دارید، در ابتدا به فکر یک متن قوی باشید تا بتوانید آن را به پادکست تبدیل کنید. همچنین ابزار‌ها و استاندارد‌های تولید پادکست حرفه‌ای را فرا بگیرید و برای پیاده کردن ایده خود، به دنبال اسپانسر باشید. در اینصورت امکان جذب اسپانسر و کسب درآمد بسیار خوب از پادکست برای شما فراهم خواهد شد. البته بهتر است بدانید که این فیلد کاری هزینه زیادی ندارد اما اگر اسپانسر جذب کنید، قادر خواهید بود تا در زمان بسیار کمتری به درآمد بسیار مناسب برسید.

 

 

⦁ تولید پادکست های تبلیغاتی و بازاریابی محصولات

نکته‌ای که باید همواره آن را بدانید، این است که تولید محتوای صوتی یا همان تولید پادکست، اگر به سمت تبلیغات و بازاریابی صحیح محصولات پیش برود، بسیار بیشتر از حوزه‌های دیگر شما را به درآمد خوب نزدیک خواهد کرد. برای انجام این کار لازم است تا با شرکت‌ها قراردادی را امضا کنید تا به تبلیغات صوتی بپردازید. البته بهتر است بدانید که اگر شما سایتی را داشته باشید که مخصوص به تولید پادکست باشد و ترافیک بالایی نیز داشته باشد، می‌توانید در بین پادکست‌های خود، به تبلیغات نیز بپردازید و به درآمدزایی از پادکست برسید.

همچنین می‌توانید به‌طور مستقیم به معرفی محصولات فروشگاه‌ها بپردازید و با یک بازاریابی موفق، کمیسیون فروش 30 تا 60 درصدی را دریافت کنید. بهتر است بدانید که اگر شما در این کار حرفه‌ای شوید، می‌تواید از این طریق حتی کمیسیون‌های 70 تا 80 درصدی فروش محصولات را نیز دریافت کنید. توجه کنید که از بین روش‌های معرفی شده در کسب درآمد از podcast، تولید پادکست‌های تبلیغاتی و بازاریابی محصولات، دارای بیشترین اهمیت است.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!

معرفی بهترین کتابخانه های تهران

آنچه در این پست میخوانید کتابخانه ملی ایرانآدرس کتابخانه ملی تهران:کتابخانه فرزانگان تهران:آدرس کتابخانه فرزانگان تهران:کتابخانه حسینیه ارشاد، محفلی برای…

بیشتر بخوانید

پادکست چیست؟

آنچه در این پست میخوانید پادکست چیست؟گسترش و محبوبیتنخستین پادکستها در ایرانمعادل فارسی پادکست چیست؟     پادکست چیست؟ از…

بیشتر بخوانید

میکروفون مناسب برای ضبط پادکست

آنچه در این پست میخوانید میکروفون مناسب برای ضبط پادکستراهنمای خرید و نکاتی که پیش از خرید میکروفن باید بدانیدعامل…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *